3529 Miskolc, Ifjúság u. 16-20.

Tel: 46/360-125 - Fax: 46/562-239

OM: 203060 - info@szemere.sulinet.hu

Határtalanul! Erdély road movie

2017. október 08., vasárnap 11:04

Határtalanul Erdélyországban - Útibeszámoló Kiemelt

Írta: Zelei Erika
Értékelés:
(2 szavazat)
"Magyarország az egyetlen olyan ország, amely önmagával határos."

Hogy volt, hogy nem volt, egyszer csak fogalmazódott bennünk egy gondolat:
"De jó lenne fotós túrára menni a diákokkal, valami igazán szép helyre, mondjuk Erdélyországba!

No, ez egész messzire hallatszódhatott, merthogy adódott is erre egy lehetőség. PÁLYÁZAT!!! Így hát pályáztunk, s nyertünk.

Azt ugyan nem részletezem, hogy micsoda horror mennyiségű papírmunka és szervezés után, de végül a Határtalanul pályázat segítségével felkerekedtünk, és 2017. év földanya havának (szeptember) 27. napján még pirkadat előtt nekivágtunk utunknak.

Első nap bejártuk Nagyváradot, Nagyszalontát, Kolozsvárt és végül Torockón ért minket az este.

Reggel a Székelykő mögül kelve ejtett minket ámulatba a Nap. Reggeli és egy kisebb torockói séta után utunk (buszunk) a Tordai-hasadékhoz vitt minket, ahol kattogtak is a masinák redesen. A völgy után még lejjebb merészkedtünk, úgy tizennehány emelet mélységbe, a Tordai sóbányába, ahol szintén nem volt pihenése a fényképezőgépeinknek. A föld alól följőve Segesvár felé vettük az irányt. Estére Székelyudvarhelyen a vendéglátóink (Dr Palló Imre Művészeti Szakközépiskola) finom vacsorával, puha ággyal vártak minket.

A következő napot a vendéglátóinkkal töltöttük, az ottani művészeti szakközepes diákokkal csináltunk egy közös kiállítást.

A negyedik napon újra buszra szálltunk. Zetelakán és a Pongrác-tetőn át - közben rácsodálkozva a Gyergyói-havasokra - elértük a Békás-szorost, s a Gyilkos-tavat. Ettünk, ittunk, sétáltunk, ámultunk-bámultunk, kattogtattunk (áfonya pálinkára vadásztunk - az otthoniaknak). Emlékeztünk Madéfalván, Csíksomlyón gazdagítottuk spirituális élményeinket, Máréfalván megcsodáltuk a székelykapukat. Este ismét Székelyudvarhelyen tértünk nyugovóra.

A hazaúton megálltunk Farkaslakán, Korondon, Körösfőn, majd épen, egészben megérkeztünk Miskolcra, ahol az urbánus népség ismét fellélegezhetett, mert már újra volt wifi, mobilnet... :)

A gondolatait lejegyezte és megosztotta velünk - Zelei Erika
Megjelent: 209 alkalommal Utoljára frissítve: 2017. október 08., vasárnap 11:21

Új hozzászólás

Kérjük töltsön ki minden kötelező mezőt, amit csillag (*) jelöl. A HTML használata nem engedélyezett.

ELÉRHETŐSÉGEK

OM: 203060

Miskolci Szakképzési Centrum
Szemere Bertalan Szakgimnáziuma,
Szakközépiskolája és Kollégiuma

Címünk: 3529 Miskolc, Ifjúság utca 16-20.